U četvrtak 5. prosinca tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb u ime koncesionara ZAIC preuzima zagrebački aerodrom. O tome su već obaviješteni i radnici na aerodromu. Koncesionar je trebao aerodrom preuzeti jučer, ali se zbog nedavnog štrajka primopredaja otegnula. Prema tvrdnjama naših sugovornika, ovo je posljednja odgoda. Prema prvotnom planu, koncesionar je aerodrom trebao preuzeti prije osam mjeseci, ali je zbog teškoća sa zatvaranjem finacijske konstrukcije to odgađano. Ukupna investicija iznosi 235 milijuna eura. Do četvrtka se trebaju potpisati još dva ugovora, što je, uvjeravaju nas sugovornici, tek tehničko pitanje. Riječ je o konačnom ugovoru o koncesiji, koji će potpisati ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i predstavnici koncesionara ZAIC-a. Naime, na prošloj sjednici Vlade izmijenjen je članak 2 koncesijskog ugovora. Njime se koncesionaru omogućava odgoda plaćanja naknade najviše do tri godine u slučaju pada prometa zbog više sile. Koncesionar to mora nadoknaditi kada se steknu uvjeti i morat će platiti kamatu.
U četvrtak 5. prosinca tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb u ime koncesionara ZAIC preuzima zagrebački aerodrom, doznaje Jutarnji list.
O tome su već obaviješteni i radnici na aerodromu. Koncesionar je trebao aerodrom preuzeti jučer, ali se zbog nedavnog štrajka primopredaja otegnula.
Prijete kamate
Prema tvrdnjama naših sugovornika, ovo je posljednja odgoda. Prema prvotnom planu, koncesionar je aerodrom trebao preuzeti prije osam mjeseci, ali je zbog teškoća sa zatvaranjem finacijske konstrukcije to odgađano. Ukupna investicija iznosi 235 milijuna eura.
Do četvrtka se trebaju potpisati još dva ugovora, što je, uvjeravaju nas sugovornici, tek tehničko pitanje. Riječ je o konačnom ugovoru o koncesiji, koji će potpisati ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i predstavnici koncesionara ZAIC-a.
Naime, na prošloj sjednici Vlade izmijenjen je članak 2 koncesijskog ugovora. Njime se koncesionaru omogućava odgoda plaćanja naknade najviše do tri godine u slučaju pada prometa zbog više sile. Koncesionar to mora nadoknaditi kada se steknu uvjeti i morat će platiti kamatu.
Ministar u ime Vlade, predstavnik koncesionara i predstavnici banaka moraju potpisati i “izravni sporazum”. Sve strane tvrde da nije riječ o garanciji Vlade, nego o dokumentu koji regulira prava i obveze davatelja koncesije u slučaju propasti projekta. ZAIC je zatvorio financijsku konstrukciju i o tome potpisao ugovore s bankama.
Preuzimaju sve radnike
Nakon preuzimanja aerodroma će oko 1000 radnika s istim pravima iz ugovora o radu i kolektivnog ugovora koncesionar zaposliti u svojim tvrtkama kćerima, gdje će raditi najmanje pet godina, a neće se potpisivati novi ugovori o radu.
Radnici na aerodromu nedavno su dva dana štrajkali jer se protive prelasku na rad kod koncesionara bez isplate otpremnina.
Štrajk je donio štetu od oko 6 milijuna kuna, a kako doznajemo, Upravi od putnika i aviokompanija svakodnevno stižu zahtjevi za odštetu.
Radovi na proljeće
Očekuje se da bi uskoro koncesionar trebao započeti radove na novom terminalu, što uključuje gradnju pristupnih prometnica te postavljanje instalacija. Pravi će radovi početi na proljeće. Do sada su obavljeni arheološki radovi te je iskrčen dio šume.
Koncesijsku tvrtku ZAIC čine francuske kompanije Aéroports de Paris Management (ADPM) i Bouygues Bâtiment International (BBI), turski aerodrom TAV, Međunarodna financijska korporacia (IFC) te Viadukt i Croatia osiguranje.
Ukupno je francuski konzorcij prema projekciji prometa u sljedećih 30 godina na ime fiksne naknade ponudio 226 milijuna eura.
Uz to, konzorcij je ponudio uplatu naknade na ime promjenjive koncesije na osnovu bruto prometa. Projekcija ZAIC-a je da će u 22. godini koncesije Pleso imati 8,2 milijuna putnika - četiri puta više nego danas. Konzorcij je dužan uložiti 190 milijuna eura u prvoj fazi gradnje novog terminala.
Tvrtka za nadzor
Provedbu koncesijskog ugovora u ime Vlade nadzirat će tvrtka Zračna luka Zagreb d.d. U njoj će biti zaposleno 5-6 osoba, a na čelu bi joj trebao biti sadašnji predsjednik uprave zagrebačkog aerodroma Miroslav Drljača.
Tvrtka će, među ostalim, i upravljati dijelovima kompanije koji nisu ušli u koncesiju, primjerice odmaralištem u Dugoj Uvali i trgovinama u Zagrebu.